Listing 1 - 10 of 163 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
475.2 --- taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Taalonderwijs --- Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Nederlandse spelling
Choose an application
Didactics of languages --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- basisonderwijs --- 475.2 --- Taalonderwijs --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Taal ; basisonderwijs : didactiek --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Taal is de sleutel tot succes op school. Kinderen die sterk zijn in taal behalen op school goede resultaten, niet alleen bij taal, maar ook bij de andere vakken. Minder taalvaardige kinderen presteren over de hele linie meestal minder goed.Op school geldt taal nog veel te veel als een losstaand vak en daardoor worden belangrijke kansen voor taalontwikkeling gemist. Dit boek laat zien hoe beter onderwijs ontstaat als leerkrachten taallessen en zaakvaklessen bij elkaar brengen. Ze zullen dan aan twee kanten winst boeken: de kinderen steken meer op van de zaakvakles én komen steeds een stap verder in hun taalontwikkeling.In Taal, een zaak van alle vakken beschrijven de auteurs de theorie en maken ze direct de koppeling met de praktijk. Ze presenteren een eenvoudig lesmodel, herkenbare praktijkvoorbeelden en concrete handreikingen. Daarmee kan elke leerkracht zelf geïntegreerd taal-zaakvakonderwijs realiseren, of het nu gaat om een les in de onderbouw over tijgers, in de middenbouw over magneten, of in de bovenbouw over tropische grondstoffen. In deze tweede herziene druk is de dvd vervangen door een website. Op deze website staan lesmaterialen, videoregistraties en een multimediaal programma waarmee het lesmodel in verschillende voorbeeldlessen in beeld wordt gebracht.
taal --- Taalbeschouwing --- Taalvaardigheid --- Basisonderwijs --- taalgebruik --- Taalonderwijs --- 475.25 --- Taalonderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Leg je in het schoolvak Nederlands de focus op inhoud, wat leerlingen moeten kennen, of juist op vaardigheden, wat ze moeten kunnen? Deze discussie komt in het denken over het schoolvak voortdurend terug. In Vaardig met vakinhoud: Handboek vakdidactiek Nederlands nemen de samenstellers een doelbewuste positie in: er wordt nadrukkelijk meer aandacht gegeven aan de inhoudelijke kant van het vak, zoals letterkunde en taalkunde, zonder daarbij de dimensie van vaardigheden, zoals begrijpend lezen, schrijven en spreken, tekort te willen doen.Docenten die met dit boek worden opgeleid, leren schakelen tussen inhoud en vaardigheden in het schoolvak Nederlands en krijgen bruikbare didactische handvatten om interessante en betekenisvolle lessen te geven.Het boek bestaat uit vier delen. Het eerste deel gaat over algemene ontwikkelingen in de samenleving waarvan (aankomende) docenten Nederlands op de hoogte moeten zijn om hun vak goed uit te oefenen. Hoe ga je om met de verschillende taalachtergronden van je leerlingen, hoe zet je digitale tools verantwoord in? Onderwijskundige thema?s als burgerschap, leesmotivatie en toetsing komen in dit deel ook aan de orde.De drie andere delen gaan over communicatieve taalvaardigheid, taalonderwijs en literatuuronderwijs. Aan het einde van elk hoofdstuk staan reflectieve opdrachten en aanvullende leestips. Ook is er een website met concrete stage-opdrachten die je meteen in de praktijk kunt brengen.Vaardig met vakinhoud is bedoeld voor studenten van de eerste- en tweedegraadslerarenopleiding Nederlands. Het boek is ook interessant voor de docent die al voor de klas staat.https://www.coutinho.nl/nl/vaardig-met-vakinhoud-9789046908792
Nederlands --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- talenonderwijs --- Nederlandse taal --- Onderwijskunde --- Leesmotivatie --- Taalvaardigheid --- Communicatief taalonderwijs --- Taalonderwijs --- Literatuuronderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- Burgerschap --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek
Listing 1 - 10 of 163 | << page >> |
Sort by
|